Visszatekintő

2016. 11. 02. ŐSZI NEVELŐTESTÜLETI ÉRTEKEZLET

Előadó: Bordácsné Ágoston Krisztina

Résztvevők:

  • Benedekné Sajti Julianna
  • Berczeliné Tóth Éva
  • Gaszlerné Simon Irén
  • Jámbor Viktória
  • Kenyérné Lendvay Katalin
  • Knódel Györgyné
  • Viziné Tibai Ildikó
  • Vassné Farkas Krisztina

Téma: Differenciált es egyéni bánásmód alkalmazása

 Differenciálás: A nevelési oktatási folyamat olyan speciális tervezése, megvalósítása, amikor a folyamat egy részében a különböző egyéni sajátosságokkal rendelkező gyerekek párhuzamosan, de eltérő módon testre szabott speciális feladatokat végeznek. A hátrányokkal és előnyökkel rendelkező különleges bánásmódot igénylő gyermekek nevelése és oktatása az egyéni sajátosságokat figyelembe véve, azokhoz alkalmazkodva valósul meg.

A gyerekek eltérő képességeinek a pedagógus által történő elfogadása, az eltérő képességekhez történő alkalmazkodás a differenciált fejlesztés hatékony eszköze.

Olyan pedagógiai elmélet: amely az óvodapedagógus érzékenységét fejezi ki a gyermek egyéni különbségei iránt, A gyakorlatban pedig a különbségekhez való illeszkedést próbálja megvalósítani minden rendelkezésre álló eszközzel.

Az egyéni bánásmód alkalmazása minden óvodapedagógusra kötelező érvényű, magába foglalja az egyéni eltérések toleranciáját, de le nem mondva a fejleszthetőségről. A gyermeket meg kell figyelni és hozzá kell igazítani a követelményeket, a gyenge pontokat nem hibaként értékelve, hanem a lassabban fejlődés jeleként elfogadni, és sokszori ösztönzéssel esélyt adni a továbblépésre.

Minden gyermeknek joga van ahhoz, hogy képességeinek, érdeklődésének, adottságainak megfelelő nevelésben oktatásban részesüljön.

  • Anamnézis lap felvétele: családlátogatás során, lehetőleg óvodáskor előtt.
  • Fontos a spontenaitás és a rugalmasság
  • Jelzőrendszeri felelősség
  • Integrált intézmény
  • Tematikus terv elkészítése 6 hónapra, speciális esetben 3 hónapra
  • Átlag cél meghatározása!
  • A gyermeket minden esetben magához képest kell fejleszteni!
  • Változik a gyerek motivációs igénye.
  • Nem lehet rutinból tanítani!
  • Kapcsolat a gyógypedagógussal.
  • Esetmegbeszélések tudatos szervezése.
  • Folyamatos lehetőség biztosítása a gyermeknek arra, hogy kijátszhassa a mesét.

2014. 04. 10. Beszámoló az Óvd meg programról

A Csiszta Mókus 4 élete című mese meghallgatása után a gyerekek sorrendbe tették a mese képeit. Röviden mindenki elmondta, hogy miért jobb a tiszta levegő, mint a füstös, piszkos. Ezt követően egy erdős színezőt kaptak a gyerekek, szép, tiszta környezettel, majd egy másikat, szemetes, piszkos erdővel. Ezen bejelölték, hogy mi nem illik a képre. Végezetül kirakták a cseresznyés kikirakót. Nagy örömünkre több kisgyerek felismerte, hogy ez az óvoda bejáratánál is ki van helyezve.

KÉPEK

2014. 03. 27. Csicsergők napja a Nefelejcs Óvodában


2014 március 28-án egy nagyszabású madárismertetéssel kapcsolatos foglalkozást tartottunk. Először a környezetünkben leggyakrabban előforduló madarak hangját próbáltuk felismerni CD lemezről. Ezt követően a madarakat képeik alapján beazonosítottuk, röviden jellemeztük a feketerigót, sárgarigót, fehér gólyát, sirályt, vörösbegyet, gyurgyalagot, sólymot, sast. (Hol élnek, mivel táplálkoznak?) Elmondtuk az év folyamán tanult dalokat, verseket, mondókákat, melyben szerepelnek madarak. Játszottunk egy fészekkereső, kakukkos játékot.Végül elmeséltük a gyerekeknek A nagyravágyó feketerigó című mesét, mit kíváncsian hallgattak végig.

KÉPEK